اخبار پاری سن ژرمن

تاریخ PSG

به گزارش اخباره پاریس ژرمن :باشگاه فوتبال پاری سَن-ژِرمن (به فرانسوی: Paris Saint-Germain; تلفظ فرانسوی: ​[paʁi sɛ̃ ʒɛʁmɛ̃]) که به اختصار پی‌اس‌جی یا پاریس اس‌جی شناخته شده است، یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال در لیگ 1 فرانسه است که در شهر پاریس در کشور فرانسه قرار دارد. این باشگاه در سال 1970 تأسیس شده است. پاریس سن ژرمن به‌طور سنتی لباس آبی و قرمز بر تن می‌کند. این تیم بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه 47929 نفری پارک د پرنس برگزار می‌کند. این باشگاه با بیش از 40 قهرمانی رسمی، پرافتخارترین باشگاه فوتبال فرانسه محسوب می‌شود.‏ برای ادامه مطلب با اخبار پاری سن ژرمن همراه باشید.

تاریخ PSG

این باشگاه در 12 اوت 1970 با ادغام 2  باشگاه «پاریس» و «استاد سن-ژرمن» به وجود آمد. این تیم از سال 1974 تاکنون در لیگ 1 فرانسه بازی می‌کند و تاکنون 11 بار این لیگ را فتح کرده است.

شاید خیلی‌ها با توجه به رنگ کنونی پیراهن این تیم پاری سن ژرمن را بارنگ سرمه‌ای می‌شناسند اما پیش از این مردان پی.اس. جی از پیراهن‌های روشنتری استفاده می‌کردند و رنگ آبی نماد این باشگاه است. در لوگوی باشگاه نیز برج ایفل در میان یک دایره آبی رنگ قرار دارد.

ورزشگاه این باشگاه ورزشگاه پارک د پرنس (به فرانسوی: Parc des princes) از نظر ظرفیت سومین ورزشگاه بزرگ فرانسه است و از سال 1974 تاکنون ورزشگاه اصلی پاری سن-ژرمن بوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید