آمار تیم پاری سن ژرمناخبار پاری سن ژرمن

مربیان افسانه‌ای پاری سن ژرمن

مربیان افسانه‌ای پاری سن ژرمن

به گزارش اخباره پاری سن ژرمن : باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن در طول تاریخ خود، مربیان بزرگی را در رأس کادر فنی خود دیده است. مربیانی که با فلسفه‌های فوتبالی خاص خود، این تیم را به سمت افتخارات متعدد رهنمون شده‌اند. در این مقاله، به بررسی برخی از مربیان افسانه‌ای پاری سن ژرمن و دستاوردهای آنها می‌پردازیم. ‏برای ادامه مطلب با اخبار پاری سن ژرمن همراه باشید.

مربیان افسانه‌ای پاری سن ژرمن

هکتور گویرا (1978-1986):

هکتور گویرا، مربی آرژانتینی، اولین مربی بود که پاری سن ژرمن را به سطح اول فوتبال فرانسه رساند. او در سال 1986، این تیم را به اولین قهرمانی خود در لیگ برتر فرانسه رهنمون کرد. گویرا به خاطر سبک بازی هجومی و استفاده از بازیکنان جوان مشهور بود.

اریک کانتونا (1995-1996):

اریک کانتونا، اسطوره فوتبال فرانسه، پس از خداحافظی از بازی، هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده گرفت. او در مدت حضور کوتاهش در این تیم، با وجود عدم کسب عنوان قهرمانی، تغییرات مثبتی در سبک بازی و روحیه تیمی پاری سن ژرمن ایجاد کرد.

لوئیز فرناندز (1996-1998):

لوئیز فرناندز، مربی فرانسوی، در سال 1996 هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده گرفت و در اولین فصل حضورش، این تیم را به دومین قهرمانی خود در لیگ برتر فرانسه رساند. او همچنین در سال 1997، پاری سن ژرمن را به فینال جام برندگان جام یوفا رهنمون کرد.

کارلو آنچلوتی (2011-2013):

کارلو آنچلوتی، مربی ایتالیایی، در سال 2011 به پاری سن ژرمن پیوست و در اولین فصل خود، این تیم را به اولین قهرمانی خود در لیگ 1 فرانسه پس از 18 سال رساند. او همچنین در سال 2013، پاری سن ژرمن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

لوران بلان (2014-2016):

لوران بلان، مربی فرانسوی، پس از جدایی آنچلوتی، هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده گرفت. او در دو فصل حضورش در این تیم، 3 قهرمانی در لیگ 1 فرانسه، 2 قهرمانی در جام حذفی فرانسه و 3 قهرمانی در جام اتحادیه فرانسه کسب کرد.

Unai Emery (2016-2018):

Unai Emery، مربی اسپانیایی، در سال 2016 به پاری سن ژرمن پیوست. او در اولین فصل خود، این تیم را به اولین قهرمانی خود در لیگ 1 فرانسه پس از 4 سال رساند. او همچنین در سال 2017، پاری سن ژرمن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

توماس توخل (2018-2022):

توماس توخل، مربی آلمانی، در سال 2018 به پاری سن ژرمن پیوست. او در 4 فصل حضورش در این تیم، 3 قهرمانی در لیگ 1 فرانسه، 2 قهرمانی در جام حذفی فرانسه و 2 قهرمانی در جام اتحادیه فرانسه کسب کرد. او همچنین در سال 2020، پاری سن ژرمن را به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند.

موريسيو پوچتینو (2021-):

موريسيو پوچتینو، مربی آرژانتینی، در سال 2021 به پاری سن ژرمن پیوست. او در اولین فصل حضورش در این تیم، قهرمانی در لیگ 1 فرانسه را کسب کرد.

نتیجه‌گیری:

 مربیانی که با فلسفه‌های فوتبالی خاص خود، این تیم را به سمت افتخارات متعدد رهنمون شده‌اند. هر کدام از این مربیان، سهم بسزایی در تاریخ پرفراز و نشیب این باشگاه داشته‌اند و نام خود را در قلب هواداران پاری سن ژرمن جاودانه کرده‌اند.

انتخاب بهترین مربی از بین این مربیان افسانه‌ای کار دشواری است، چرا که هر کدام از آنها در شرایط و زمان‌های متفاوتی هدایت پاری سن ژرمن را بر عهده گرفته‌اند و دستاوردهای خاص خود را به ارمغان آورده‌اند.

با این حال، می‌توان گفت که هکتور گویرا، اریک کانتونا، لوئیز فرناندز، کارلو آنچلوتی، لوران بلان، Unai Emery، توماس توخل و موريسيو پوچتینو، همگی مربیان بزرگی بوده‌اند که نقش مهمی در موفقیت‌های پاری سن ژرمن ایفا کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید